Extrémní příklad konceptu bludiště s více kolíky. Každý z 20 kolíků musí projít jedním ze čtyř dlouhých bludišť; mnohé díly se musí pohybovat současně, aby se vyřešila hádanka a otevřel zámek.
Vyrobeno z laserem řezaného dřeva, akrylátu a nerezové oceli Jean-Claude Constantin. Jean-Claude Constantin žije v Německu, kde navrhuje a vyrábí mnoho různých dřevěných a kovových hádanek, stejně jako kouzelnických triků a dalších intelektuálních hraček a her.
This is an extremely difficult puzzle to solve, a level 10/10, so only if you feel confident you can solve it should you attempt to do it. A beginner will most certainly feel frustrated in no time. This looks like one of those n-ary puzzles Constantin also makes very well (a binary puzzle for example), but this is not one of those. In fact, I believe that because it's not a n-ary puzzle it's even more difficult, because its sequence is not linear. It's more chaotic and it doesn't follow any specific rules. You will need to solve it step by step by always figuring out the next move, not by a predetermined sequence but by a random set of movements - like a maze! We all know that mazes aren't logic, so just keep trying until you can open the lock.